onsdag 11 maj 2011

Träning på klubben

Idag har Terror fått inviga sitt nya tjusiga tjänstetecken. Hon var sååå stilig!! Vi körde några skick i system, gick helt ok. Tror att poletten trillar ner framöver och hon ökar tempot mer. Tack M o S för hjälpen!! Vi tränade även ögonkontakt, kryp och apportering. Lillvovven är rätt nöjd och sömning nu :)

Har fått en konstig prestigeångest över att ha en kelpie. Vill att allt ska vara så himla perfekt och är superrädd för att begå minsta misstag. Helknäppt!! Har aldrig känt så med någon hund förrut...kanske kan det bero på att de kelpiesar jag känner är så himla arbetsvilliga, kvicka och har så duktiga förare. Antar att jag vill visa mig "värdig" ;) att ha min fantastiska lilla svarting.

Har säkert att göra med ovana att träna bland folk, känns som jag är lappsjuk så fort det är mer än en person i närheten numer. Skyller folkskyggheten på renoveringen. Man blir nog lite knäppig av att bara umgås med spikar, skruvdragare och målarfärg....När jag tränar på tu man hand med T så funkar det mesta väldigt bra. Jag upplever att det är jag som är störningskänslig mer än hon. Vovven samlar ihop sig fint även i lite stökig miljö medan jag verkar flippa totalt och tror visst att jag inte kan göra ett skvatt med jycken. Säger bara en sak: skärpning matte!!

Gonatt

Inga kommentarer: