lördag 21 maj 2011

Mera sök

har det blivit idag med ett gäng kelpiesar och ett par wannabies (läs mallar). Jag och stortjejen tog med jyckarna och satte ut en ruta uppe på berget. Duktiga Agnes som gick med mig på berget! Fick lite dåligt samvete när hon ville visa mig vitmosseberget och jag bara hann ta en snabbtitt. Måste göra om det imorgon om vädret tillåter. Just nu är det lite lugnare men det regnar fortfarande...

Vi körde lite bebisövningar med de unga hundarna och en bevakningsövning med herr gråmann. Intressant att vara ljudfigge och krypa på alla fyra genom skogen :) och herre vilket klipp det är i denna jycke. Han är något utöver det vanliga!!!

Sedan blev det mer regelrätt sök med fröken brun och fröken svart. Terra gick fem skick med retning på de två första figuranterna. Hon är rolig min svarta fara, hon fick se den första figgen gå iväg efter första skicket men hon ser totalt ointresserad ut och när vi går tillbaka till stigen vill hon bara ut på nästa skick. Hon ser ut som "ja, ja jag kan det här ska vi ta nästa eller ska vi stå här och slöa länge till???" Med andra ord är det dags att gå vidare! Hon gjorde fem bra skick och det var inget konstigt att fundera på alls.

Nästa vecka är det dags att låta henne se två figgar gå ut och sedan gå tillbaka till bilen och vila lite på det. Därefter bara köra redan utlagda, eventuellt att den sista kan bli en figge som hon ser gå iväg, beror på hur trött hon verkar. Sedan ska jag testa Rolands systemskicksövning för att se hur mycket hon orkar gå.

Vi ska lägga rejält med krut på markeringarna nu!!!

Nu är det läggdags!!

Inga kommentarer: