lördag 7 maj 2011

Smått o gott

Nu provar vi med bloggandet igen....

Har ägnat kvällen åt målning!! Har målat taklister och en vägg/tak-grej i nya köksdelen. Imorgon ska jag ägna mig åt golvmålning i samma rum, därefter blir det finlir på de nya fönstersmygarna och fönsterfodren. Bara det allra sista kvar på fönstren i köket, de blir toppensnygga!! Efter det är det tapetsering och golvsocklar kvar och sedan bär det iväg till Ikea! Jag ska shoppa loss på ett nytt köksbord och stolar. Yippie!!!

Längtar efter att få ett av våra nya utrymmen klart, så att det känns som att vi faktiskt har en tillbyggnad. För tillfället är det mer som att det redan lilla huset bara krymper mer och mer men som sagt snart.... :)

På hundträningsfronten går det framåt! Vi har varit i Målilla på sökläger i påsk, urhärligt!! Hela resan var som en semester, vi hade trevligt på vägen ner, jättehärligt på lägret och toppenkul på vägen hem! En riktig energikick!! Visst längtade jag hem till mina brudar och kära maken men det gjorde ju även att det kändes härligt att komma hem. Tycker ibland att det kan bli lite vacuum efter en intensiv kurs annars.

Nu har vi kört igång med träningen, det har vankats lite sök och även lydnadsträning. Har börjat med mitt hatmoment kryp. Tack och lov verkar svarta madam inte hysa samma känslor inför krypet som jag :)

Vi siktar på en sökapell i höst. Bra med ett mål att träna mot och även bra att det känns realistiskt att kunna nå det. Om några veckor kommer världens gulligaste Anna hit, ska bli så mysigt även om det är en kort visit denna gång. Då ska lilla T och jag träna sök på Piteå-lägret, HÄRLIGT!!

Natti

Inga kommentarer: