söndag 8 maj 2011

Söndagsfrid...

...inte då, idag ska storbruden på två kalas, jag ska köpa färg och sen ska här målas. Starten på dagen innebar en härlig sovmorgon för min del, NICE!!

På måndag kommer svärmor hit och den kommande veckan kommer fyllas till bredden med husarbete. Vi ska jobba tills fingrarna domnar!! Ser fram emot det och framför allt resultatet av arbetet!

Just nu njuter jag av dagens första kopp te medan stortjejen är hos grannen och den lilla donnan sover gott i vagnen, inte så dumt faktiskt. Ska strax dra på mig min gamla studentoverall (visste att den skulle komma till användning) och börja slipa och måla igen. Det blir ett varv med färg till på taklisterna i nya köksdelen samt färdigmålning av det stora fönstret i köket. Därefter bär det av till storstan för inhandling av golvfärg till köket och brudarnas rum. Ikväll räknar jag med att ha målat köksgolvet åtminstone en gång. Färgen är övermålningsbar efter 3 timmar och det hade varit skönt att få gjort två varv innan läggdags men vi får se.

Hundträningen blir nog minimal denna vecka, ska iofs vara onsdagsvärd på klubben på onsdag men i övrigt ska det som sagt slitas veckan som kommer :)

Tjingeling

Inga kommentarer: