onsdag 19 maj 2010

Andra kurstillfället

Lillasvartan går från klarhet till klarhet i sökrutan! I tisdags körde vi andra kurstillfället. Min underbara man följde med och roddade våra två små gryn. Tålmodigt måste jag säga när vi håller på över tre timmar :-). Ska prova att pumpa ur mjölk så att han kan vara hemma med lillan nästa gång, fokuset blir inte så bra när man ska amma mellan skicken...;-)

Tisdagens övningar såg ut som följer:

Bågade ut med figgarna till hörnen och skickade henne mot figgen vi gick med sist och därefter skickade jag henne mot figgen som vi följde med ut först. Funkade hur bra som helst!! Jag tar med henne en bit ut i rutan för att få riktningen och därefter visar jag med armen och blicken och säger sök ganska tyst till henne. Figgen på andra skicket gick vidare och gömde sig så att Terra såg varefter vi gick tillbaka till stigen, gick framåt i rutan och skickade rakt mot figgens nya lega. Terra gick ut fint utan att tveka. Nästa skick fick hon gå på en figge som redan var utlagd utan retning. Hon fattade inte vad hon skulle göra riktigt utan jag fick följa med henne nästan ända ut till figgen innan hon fick vind. Tror att det var en bra erfarenhet för fröken att hon hittade en kul typ i skogen utan att ha fått retning innan, ska prova igen nästa träning om vinden är bra. Anna som figgade gick vidare på samma sätt som vid tredje skicket. Terra gick ut klockrent och fick ett riktigt bra avslut med superhångel med Anna som har kelpiekoll!!

Rolig träning och jag längtar till nästa gång!!

Inga kommentarer: