torsdag 12 februari 2009

Torsdagsträning

Hela familjen har varit i ridhuset på Erikslund nu ikväll. Utrustade med sandlådeleksaker kommer man långt i ett ridhus, för 17 det är ju en enda stor sandlåda :-)

Johan och Susa har tränat. De är jätteduktiga och det är fint att Susa får göra något annorlunda. Hon blir så härligt avslappnad efteråt. Det märks större skillnad på en nöjd och lugn "borste" än vad det någonsin gjort när belgarna varit ute och gjort något och mått gott efteråt.

I måndags och tisdags var jag hos Anna och Rickard och snosade på kelpieråttor. Valparna är snart fem veckor och inte så lite söta! Ska bli kul att se dem utvecklas. Känns overkligt att jag ska ta hem en av dem. Det känns spännande samtidigt som hjärtat gör lite ont när saknaden efter Fay blir mycket mer tydlig och gör sig påmind ordentligt. Det är en sak att jag tänker på henne och saknar henne varje dag men nu blir det ännu mer uppenbart att hon och jag aldrig kommer att ha en framtid tillsammans. Allt det roliga jag tänkte göra med henne kommer jag att göra med någon annan. Det är väl ett sätt att komma vidare på antar jag.

Jag ser fram emot min lilla valpis och det ska bli härligt att få börja tänka hund igen.

6 kommentarer:

Lie och grabbarna grus sa...

Kul å ses på ridhuset :)

Lycka till med nya stjärnan, ska bli jätteskojigt att följa er

kramar i massor från oss i Mörön

Kargalandets Etty sa...

Satt och surfade lite på nätet och hittade din blog! Kul med ny hund. Gamla Quarko hänger med än så länge. Tänk att han är snart 12 år gammal.

Kargalandets Etty sa...

Hej surfade runt och hittade hit. Kul med valp!

//Carin

Kargalandets Etty sa...

Hej Kul med valp! Surfade runt och hittade din blog!

Anonym sa...

Jätteroligt att du också ska ha en valp från Anna! Jag ska ha en liten tjej och jag ser fram emot att lära känner dig och din lilla hund lite bättre sedan!:)
Är det någon av valparna du fastnat för då?

Anonym sa...

Ja, snart är det dax för kelpieråttan att flytta hem! Gud så mysigt!!!

/hälsn Erika och Siri