lördag 10 januari 2009

Röntgenresultat

Har precis börjat samla lite kraft igen. Jag röntgade Fay i november när jag började ana att hon hade ont av höfterna. Fick röntgenresultat från SKK i fredags. När hon var ett år hade hon dubbla D med lindriga pålagringar, det senaste röntgenresultatet visade samma grad av höftledsfel men med kraftiga pålagringar. Det gör att jag får bekräftat att det jag såg stämde och att beslutet att låta henne somna in känns rätt. Det gör det inte mindre tungt men visar i alla fall att jag tänkte rätt.

Jag tänker mycket på Fay och saknar henne oerhört. Hon passade verkligen mig och hon var så mycket min hund. Jag är glad över att jag fick möjligheten att leva med henne den tid jag fick.

5 kommentarer:

C sa...

Äntligen är din blogg öppen, ska börja kolla in här. Hoppas att du fortsätter med uppdateringarna även om du är hundlös ett tag!

Du fattade helt rätt beslut med Fay, varken för tidigt eller för sent. Hon var verkligen en perfekt hund för dig. Kram kram

belgartok sa...

Vila i frid kära Faysan. Äntligen får du ro.

Ylva sa...

Å va härligt att du skriver ner lite vad du gör med dina fina hundar, så kan man följa dig och få inspiration. Självklart att du har gjort rätt med Fay, det torde väl ingen som varit nära dig och hunden tvivla på. Det är alltid lätt att ha åsikter och ofta upplever jag att det är de mest ignoranta med minst kunskap som är först att uttala sig...dom behöver nämligen aldrig någon betänketid eftersom dom inte har någon information och kunskap att överväga. Skitsnack säger mer om skitsnackaren än om den vidtalade så önska denne ett bra liv, på Mia- vis ;-)) kramar på dig, hoppas vi kan ses snart och ta en tur i klorofyllet! /Ylva

Lie och grabbarna grus sa...

Hejsan!

Känner med dig otroligt mycket! Du är stark och tog rätt beslut

massor med kramar

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.