måndag 21 maj 2007

Härliga tider

Helgen har förflutit utan någon som helst träning för vår del, ibland hinner man helt enkelt inte med när man har en liten tvåbening! Nä förresten, nu skojade jag visst! I lördags la vi ett minispår med godis. Spåret var ca 40 m långt och det låg godis i varje eller vart tredje steg. Jag gick ut spåret i gränsen mellan grus och gräs (på vår egen vändplan) med korta sammanhållna steg och det låg ca 20 minuter.

Jag selade på nära spåret och ställde mig på spåret med hunden mellan fötterna och visade spåret med handen. Jag höll Fay kort och vi gick hela spåret på det sättet. I början tyckte hon att det var lite märkligt men hon spårade fint sista halvan av spåret. Jag tyckte att hon verkade mer fokuserad än hon varit inna och kommer att lägga ett antal liknande spår framöver!!

Förutom det så har helgen mest inneburit långprommisar och vedhuggning. Idag träffade vi Malin, Tuva-Li och Vilma. Vilma är en flat-tik som är några år äldre än Fay. De funkade bra ihop och vi fick se prov på Faysans vallinstinkter. Tänkte träna snabba lägganden ikväll inomhus.

Inga kommentarer: