onsdag 20 augusti 2008

Hektisk dag

Idag har det verkligen gått i ett hela dagen. Upp, lämna på dagis, till jobbet, jobba, hämta Johan, hämta Agnes, snabbäta max-mat i bilen, hämta hunden, till brukshundklubben medan Johan och Agnes var på två olika födelsedagskalas, titta in på kalaset i Boden sedan hem och få Agnes i säng och nu är klocka. över 22, alltså i säng!! Puuh....

Såja, då kan jag börja andas. Faktiskt är det avkopplande att träna med Fay så jag har inte stressat runt hela dagen. Det känns dock som att jag skulle behöva ha en veckas ledigt och bara sova. Det känns lite märkligt eftersom jag bara jobbat 2 1/2 vecka, antar att det nya jobbet tar mer på krafterna än jag tänkt mig.

Dagens träning har iallafall varit väldigt givande! I tron att vi skulle ha lydnadskurs idag åkte jag ut på klubben, det visade sig att jag tagit fel på vecka men det gjorde inte så mycket. Det var ganska lugnt på klubben men jag träffade några från kursen och fick chansen att lägga plats med ett gäng helt nya jyckar. Det var nyttigt, hon var lite orolig och hunden brevid låg inte riktigt stilla och fick några tillsägelser. Tror att det var nyttigt för lilla damen att få ligga plats med nya jyckar på ny plats och med störning. Tror att det inte är så dumt att få chansen att tala om för henne att hon kan ligga kvar lugnt oavsett vad som händer omkring henne.

Dagens träning var lite splittrad men jag kände ändå att det var nyttigt. Hade ingen helt genomtänkt plan men det funkade ändå. Vi fortsatte med rutan och det går framåt, är nästan tävlingsmässigt för lyd 2. Konstaterade dock att hon gärna hämtar koner om hon tror att det är det som är uppdraget...

Provade att göra snabba lägganden under gång. Hade godis i vänster hand och belönade läggandet direkt de första gångerna. Det fungerade väldigt bra och hon la sig snabbt och jag fortsatte gå. Härligt!!

Tränade på vänster om halt från stillastående. Hon har en bakdel!! Vi har verkligen börjat få till denna sväng, otroligt skönt!!

Apporteringen är en femma för sig. Det vi har problem med är ingångarna. Jsg började tjafsa med henne och hon tyckte till slut att jag var rätt tråkig med henne. Fick börja om med att hon fick "välja" att apportera för att få belöningen. Tror nog att vi fixar detta. Hon är lite ego om prylar!!

Slutligen gick vi två varv över stegen. Snacka om utveckling!!

Gonatt!

Inga kommentarer: